1a etapa

Tenim temps lliure i volem aprofitar entre setmana per pedalar-nos’en una de llarga, l’Anoia (un sube/baja de comarca tremendo). Anem amb temps just per poder fer una etapa llarga dimarts i l’altra més curteta dimecres, entre les quals farem uns 240kms. Així que canviant-nos de roba pel cotxe, ja que mos acompanya lo Josep Clua arribem a Argençola, municipi des d’on comença “l’Aventura de l’Anoia“.

The Argençola (2)

Sortim a mig matí, amb un dia radiant algun nuvolet però la cosa pinta bé. Nosé que diuen aquests del temps que plourà… Comencem amb uns quants sube/bajas que ens porten cap a Montmaneu, Veciana, Sant Martí Sesgueioles i Pujalt. Anem fent xino xano, fins a aquest punt on ens hem de posar l’impermeable per primer cop. algunes gotes desperdigades ens mullen la cara, però sembla que no és res. Així que a Castellfollit de Riubregós ens els tornem a treure i a seguir. Ens petem Calonge de Segarra, Calaf i Sant Pere de Sallavinera. Aquí veiem alguns núvols amenaçadors, però per res del món ens imaginem el diluvi que ens estaà a punt de caure. Arribem a Els Prats del Rei ben xops, quina manera de ploure! Així que veient la pinta que té la broma, decidim parar a dinar.Prats de Rei (2)

Sembla que ens dona una treva, així que a manxar-li, que Rubió està dalt de tot de la muntanya. Al cap de 3kms de pujada, una altra tromba d’aigua, que per sort podem evitar gràcies al cotxe del senyor Clua. Quan definitivament para, seguim l’ascens i ens plantem a Rubió. La cosa se’ns complica i la pluja s’intensifica, així que arribem a Copons xops com a polls. Al tenir el terreny favorable apretem les dents i passem per Jorba i a Sant Martí de Tous posem punt i final a l’etapa, reduint-la un bon tros, perquè els ànims estan pel terra i ben molls. Lo pitjor de tot, es que just quan ja tenim les bicicletes carregades i ens hem eixugat, llueix un sol que bada les pedres… Que hi farem!

14 - Sant Marti de Tous

2a etapa

Per completar aquesta segona etapa afegim un petit tram que no podem fer el dia anterior per la pluja. Així que ens sortirà una mica més llarga del previst. Comencem de bon matí al municipi de Bellprat i en un tres i no res ens plantem a Santa Maria de Miralles i la Llacuna. Aquí ens adonem que hem de retrocedir un bon tram per anar a Orpí… Lo dia que vam pensar la ruta per l’Anoia, ho vam fer com el cul! #LaVida. Fem una part del recorregut força ràpida passant per Carme, La pobla de Claramunt, La Torre de Claramunt i Capellades. Municipi on ens percatem que el track ens envia per una carretera on no poden circular bicicletes… així que hem de buscar una ruta alternativa amb molts més quilòmetres i un desnivell infernal (pel Castell de Cabrera). Just coronar el Castell toca la baixada i en menys de 200metres o Lewis se’n va al terra! Quina llesca! S’incorpora, veiem que no passa res greu, doncs a seguir amb el mal de les rascades i la mala consciència de que no calia anar tant ràpid…

23 - Canaletes

Al final de la baixada, arribem a Canaletes on volem esmorzar, però res… l’únic bar del poble té tancat els dimecres, així que tocarà pedalar més i esmorzar a Vallbona d’Anoia. Amb la panxa plena, anem alternant pujades i baixades entre Piera, Masquefa i Els Hostalets de Pierola. És la una del migdia i continuem cap al Bruc, es aquí on ens trobem amb les rampes més bèsties de Catalunya. Podeu dir-nos exagerats, només cal que un dia us calceu les bambes i intenteu pujar des de La Riera de la Pierola fins dalt a El Bruc, tot un repte!

28 - El Bruc

Fem una paradeta de 10 minuts per recuperar forces i a seguir, que ens queden 40 kilòmetres ben bons. Fem més pujada per arribar a Catellolí i des d’aquí una baixada suau fins a Vilanova del Camí, Òdena i Igualada, Tant sols ens queda travessar la capital de comarca per plantar-nos a Santa Margarida de Montbui i donar per finalitzada l’etapa de l’Anoia, una etapa accidentada on ens ha passat de tot i més. Però tal com diem sempre #UnaMésUnaMenys

Aquesta ens ha costat més del que ens pensàvem, però ja la tenim! A per les següent que això no para.

Donem les gràcies a la superassistència del senyor Josep Clua.

MOLTES GRÀCIES A TOTS I TOTES PER LLEGIR-NOS I COMPARTIR LES NOSTRES AVENTURES! Si voleu veure els tracks que vam fer, aquí va el de la primera etapa i aquí el de la segona.

Aquí teniu les fotos de la jornada.